×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: آينده پژوهي در محتواي برنامه درسي
پدیدآورندگان : زهره دوستي (پديدآور)
مرجان خميس آبادي (پديدآور)
محمود ميداني (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : اولين كنفرانس بين المللي مديريت، اقتصاد، حسابداري و علوم تربيتي
خلاصه : هدف از مقاله حاضر بررسي فصول مشترك و ارتباط بين آينده پژوهي و شاخص محتواي آموزشي با تاكيد بر روندهاي جهاني است و در پي پاسخ مطلوب به اين سوال است كه تا چه اندازه مي توان از رويكردهاي آينده پژوهانه در ترسيم چشم انداز مطلوب در محتوا آموزش بهره جست؟ تا چه اندازه بهره گيري از اين ساز و كارها در ارتقاء و بهبود محتواي آموزشي مؤثر مي باشد؟ پيش نيازهاي آينده پژوهي درست چيست؟ روش پژوهش، شيوه كتابخانه اي مي باشد. يافته ها حاكي از آن است آينده پژوهي را مي توان بخشي از فرآيندبرنامه ريزي درسي هر كشور براي دستيابي به آينده مطلوب در محتواي درسي دانست كه با محاسبه الزاماتو اقتضائات دنياي جديد، مسير توسعه و پيشرفت جوامع را با بهره گيري از فرآيندهاي علمي هموار مي كند.با اين موفقيت اين برنامه و سودمندي و صحت يافته ها ي آن و سرانجام نتيجه بخش بودن آن در گرو عواملمتعددي است كه بي توجهي به آنها آسيب جبران ناپذير را براي هر كشور وارد مي كند كه در اين مقالهاشاره مختصري به آن شده است.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-MEAE01-MEAE01_1593.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1394/12/27
تاریخ تغییر رکورد : 1396/8/27
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.