×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: مديريت استراتژيك سازماني و آينده پژوهي
پدیدآورندگان : فرانك باقري (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : دهمين كنفرانس بين المللي حسابداري و مديريت و هفتمين كنفرانس كارآفريني و نوآوري هاي باز
خلاصه : هدف: عناصر مديريت استراتژيك و آينده پژوهي استراتژيك به شيوه هاي مرتبط در همه جا و در همه سطوح دولت ها و بسياري از سازمان ها در سال هاي گذشته بكار گرفته شده اند. در اين مقاله به طور كامل تر به ماهيت عمل مديريت استراتژيك پرداخته شود، و بر يادگيري دانش آينده پژوهي به طور كلي به عنوان بخشي از مديريت استراتژيك تمركز مي شود. روش تحقيق: در تحقيقات آينده پژوهي اصولا از روش هاي تجربي و ميداني نمي توانند بهره گيرند. اين پژوهش از نظر هدف كاربردي و از نظر شيوه پژوهش، توصيفي و تحليلي است. يافته ها: پيش بيني آينده در طراحي مي تواند در موقعيت هاي طراحي روزانه ديده شود، زيرا هر اقدام تصميم گيري بر پايه برخي مفروضات در آينده مبتني خواهد بود. يك طرح، آينده را به زمان حال مي كشاند. هدف مديريت استراتژيك ساخت فوق فعال آينده است. نتيجه گيري: آينده پژوهان براي سنجش ميزان مطلوبيت آينده هاي بديل، بايد اهداف و ارزش هاي بشري را مطالعه و ارزيابي، و از آنها استفاده كنند، همچنين بايد به درك ماهيت جامعه مطلوب و نيز به معيارهاي قضاوت و ارزيابي خود، توجه ويژه اي داشته باشند.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-MOCONF10-MOCONF10_055.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1397/3/11
تاریخ تغییر رکورد : 1397/3/11
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.