×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: شيوه هاي بهره برداري و ارائه راه كار در تبديل ساعات مرده به فرصت درآمدزايي در باشگاه هاي ورزشي
عنوان: :Idle times optimization at sports clubs and solutions for turning them into income opportunity
پدیدآورندگان : امير جيران پور خامنه‏ (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبايي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : ساعات مرده
ways of exploiting
monetization opportunity
فرصت درآمدزايي
opportunity pattern theory
dead hoursclubs
باشگاه هاي ورزشي
sports clubs
شيوه هاي بهره برداري
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ۱۳۹۹
مشخصات فیزیکی : ۸۹ص. : دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : The purpose of the present study is to explore ways of exploiting and presenting opportunistic strategies in converting dead hours to income generating opportunities in sports clubs (gym) in Tehran using the pattern of opportunity theory.The present study is applied in terms of purpose and in terms of strategy (qualitative-quantitative) and its research community consists of two parts: In the qualitative section, managers of sports clubs (gym) in Tehran, sports science experts with emphasis on sports management and sports club clients, began the interview with 5 individuals and the number of participants continued to theoretical saturation, with 11 people completing theoretical saturation, and the interview process was ended. The research population in the quantitative section consisted of managers and customers of sports clubs and 8 clubs in district 1-2-3 in Tehran. All expert managers were numbered 11 and customers were assigned 384 due to the uncertainty regarding the latest Morgan table level. The sampling in this study was purposive in qualitative stage and in quantitative part was done by using step cluster sampling method by choosing the people available to the community. Data collection tools were semi-structured questionnaires, paper, pen and audio recorder and in the quantitative section were completed questionnaires consisted of 46 questions. In the qualitative part, for the data analysis, a thematic analysis with the Walcott approach has been used. In the quantitative part, T-test (single sample) and SPSS software have been used for data analysis. Planning deadline requirements can greatly benefit from these hours, such as renting clubs to organizations and schools, offering special discounts for students and organizations, and conducting free sessions for these people, reducing class fees during these hours. Holding special classes and demanding classes at these times, setting up a coffee shop in the club, free health assessment, free nutrition services and giving people a workout plan. Dead hours affect the financial performance of the club, the morale and people's body and so on. Doing things like discounting, time management of classes, increasing the amount of advertising and trying to recruit students, as well as improving customer service, attracts customers and converts dead hours into regular hours. Activities such as holding special and popular classes in clubs, encouraging group practice, increasing sports, increasing advertising, lowering prices and discounting, using incentives, justifying old customers and shifting customer hours during dead hours can lead to greater utilization of dead hours
یادداشت :
/ امیر جیران پور خامنه
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه: ص.۸۰-۸۵
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 797690
تاریخ ایجاد رکورد : 1399/7/3
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.