×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي عوامل اقتصادي مؤثر بر احساس فقر در ميان اقشار مختلف جامعه تعيين ميزان اثر گذاري آنها
پدیدآورندگان : مريم خوشنويس (پديدآور)
مهدي ياخچي بيگلو (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : اولين كنفرانس بين المللي حماسه سياسي (با رويكردي بر تحولات خاورميانه) و حماسه اقتصادي (با رويكردي بر مديريت و حسابداري)
خلاصه : احساس فقير بودن يك احساس كاملا ذهني و فردي كه افراد مي تواند بدون توجه به ميزان خط فقرمشخص شده در جامعه (كه افراد فقير را از افرادغير فقير جدا ميكند)خود را جزء افراد فقير يا غير فقير احساس و دسته بندي كنند .در اين مقاله سعي شده است كه احساس فقر در بين مردم با استفاده از 600 پرسشنامه و جمع آوري داده ها مربوطه از بين ساكنان شهري 12 استان مورد بررسي قرار گيرد بر اين اساس در صورت داشتن احساس فقر توسط افراد پاسخ دهنده ميزان و شدت تأثير گذاري هر يك از عوامل تورم، ميزان درآمد، كاهش قدرت خريد، وضعيت بازاركار ، عدم ثبات اقتصادي و سياستهاي دولت در ايجاد اين احساس مشخص شده است.كه در اين مقاله پس از تحليل توصيفي آمارهاي بدست آمده ، به منظور برآورد وزني عوامل اقتصادي اثر گذار بر ايجاد احساس فقر در جامعه ، از آزمون تي با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شده است.كه نتايج بيانگر ارتباط شديد بين احساس فقربا تورم و ميزان درآمد و ارتباط متوسط با ساير عوامل را دارد.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-ICPEEE01-ICPEEE01_1609.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/6/16
تاریخ تغییر رکورد : 1397/3/3
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.