×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: Structure-dependence in Persian-speakers English interrlanguage
عنوان: Structure-dependence in Persian-speakers English interrlanguage
ساخت-وابستگي در زبان بينابيني انگليسي فارسي‌زبانان - فرعی
پدیدآورندگان : Azizeh Chalak (پديدآور)
by: Azizeh Chalak ؛supervisor: A. R. Lotfy ؛advisor: F. Sharifian (پديدآور)
A.R ‫Lotfy‬‬ (پديدآور)
F Sharifian (پديدآور)
نوع : متن
جنس : پايان نامه
زبان : انگليسي
صاحب محتوا :

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

توصیفگر : زبان‌ دوم‌
دستور زبان‌
زبان‌ انگليسي‌
قواعد گروه‌ ساختي‌
اموزش‌ زبان‌
اوق‍ات‌ ف‍راغ‍ت‌ ام‍ک‍ان‍ات‌ ورزش‍ي‌ ورزش‌ دان‍ش‍ج‍وي‍ان دان‍ش‍گ‍اه‌ آزاد اس‍لام‍ي‌، واح‍د
وضعیت نشر : Khorasgan ، ‏‫1377= ‏1998‬
مشخصات فیزیکی : نام خاص و کمیت اثر : ‏‫[106] ورق‬ سایر جزئیات : :جدول
یادداشت : ,کلی : چکیده کلی : زبان : انگلیسی پایان نامه ها : ‏‫Teaching English as foreign language ‏: ‏( Master of arts ‏)‬ خلاصه یا چکیده : این پایان نامه به منظور بررس حضور دستور همگانی در زبان بینابینی انگلیسی فارسی زبانان، یکی از اصول فرضی دستور همگانی یعنی اصل ساخت- وابستگی را مورد مطالعه قرار می دهد. منابع و مراجع متعددی در تهیه این پایان نامه مورد استفاده قرار گرفت که بیشتر آنها مربوط به تحقیقات زایشی در مورد فراگیری زبان دوم می باشند. به منظور انجام تحقیق ، ۲۸ نفر از دانشجویان مؤسسه آموزش زبان پویش دخترانه مورد مطالعه قرار گرفتند. بر اساس نتایج حاصله از آزمون پایه گزینی آکسفورد، از نظر کنش زبانی و همچنین از نظر سطح مهارت، دانشجویان هم تراز تعیین شدند. برای بررسی اطلاعات دستوری دانشجویان و تعیین دسترسی آنان به دستور همگانی در زبان دوم (در نوشتار و در گفتار ) دو آزمون با نامهای آزمون دستور همگانی (ug) و آزمون موصولی (rt) به اجرا در آمد. به منظور بررسی اقلام آزمونها از نظر صحت و سقم و کارایی آنها آزمایشی به اجرا درآمد. ۱۴ تن از دانشجویان مؤسسه آموزش پویش در این آزمون بکار گرفته شدند و بر اساس نتایج این آزمون تغییرات لازم در فرم نهایی آزمونا داده شد. به دنبال آزمون آزمایشی برای بررسی حضور اصل «ساخت- وابستگی » در نوشتار / گفتار دانشجویان دو ازمایش به مرحله اجرا در آمد. نتایج حاصل از آزمایش اول که بر اساس آزمون مربع کاری انجام پذیرفت نشان از حضور این اصل به عنوان یکی از اصول مفروض دستور همگانی در انگلیسی نوشتاری فارسی زبانان دارد. برای اجرای آزمایش دوم ۱۰ نفر از دانشجویانی که از مرحله اول نمرات بالاتر کسب نموده بودند انتخاب گردیدند. آزمونهای مورد استفاده در این مرحله از نظر ساختاری شبیه به مرحله اول بودند به استثنای استفاده از تصاویر و ضبط به جای استفاده از کاغذ وو نوشته نتایج حاصل از آزمایش دوم (بر اساس آزمون مربع کای) حاکی از آن است که در کنش زبانی (گفتاری ) فارسی زبانان اصل «ساخت- وابستگی » مشاهده نمی گردد.
شناسه : oai:nlai.ir/32804
تاریخ ایجاد رکورد : 1390/1/8
تاریخ تغییر رکورد : 1390/10/10
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.