×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
تاریخ : 1393/6/18
راهنمای سایت

عضویت

1. بر روی لینک ثبت نام که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

ثبت نام


2. اطلاعات خود را در صفحه جدید وارد کنید و سپس «ثبت» را بزنید (قبل از ارسال، نام کاربری و رمز عبور خود را حفظ کنید).

ثبت نام

3. اگر فرم را درست پر کرده باشید، این جمله را خواهید دید.

ثبت نام

4. برای ورود به سایت نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و بر روی «ورود» کلیک کنید.

 ثبت نام

5. پس از ورود پروفایل و امکانات شما در همان محل نشان داده می‎شود.

ثبت نام

6. با کلیک کردن بر روی لینک «خروج» می‌توانید از سایت خارج شوید.

ثبت نام


حساب مالی خود را چگونه مشاهده و شارژ کنیم؟

1. بعد از عضویت  بر روی «سابقه مالی» کلیک کنید و سابقه مالی خود را مشاهده کنید.

سابقه مالی


2. بعد ازمشاهده میزان شارژ که در بالا توضیح داده شد، مبلغ مورد نظر خود برای افزایش شارژ را به ریال وارد کنید و بر روی «شارژ» کلیک کنید. توجه داشته باشید که نباید از کلید «Enter» استفاده کنید و حتما باید بر روی آیکون «تایید» کلیک کنید.سابقه مالی

3. کمی منتظر بمانید تا وارد سایت بانک ملت ‌شوید. سپس اطلاعات کارت بانکی متصل به شتاب خود را وارد کنید و بر روی «پرداخت» کلیک کنید.

سابقه مالی


سفارشات دیجیتال سازی را کجا مشاهده کنیم؟

1. بعد از عضویت  بر روی «سفارش دیجیتال سازی» کلیک کنید.
سفارش دیجیتال سازی

2. شما می‌توانید لیست سفارشات دیجیتال سازی خود را مشاهده کنید.


سفارش دیجیتال سازی

جستجوی ساده

در صفحه اصلی و قسمت بالای صفحه جایگاهی برای جستجوی اولیه شما وجود دارد که می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت جستجو کنید.

جستجوی ساده

جستجوی پیشرفته

1.عنوان، پدیدآورنده، موضوع

در این صفحه شما می‌توانید محتوای مورد نظر خود را بر اساس «عنوان»، «پدیدآورنده» و «موضوع» جستجو کنید.

جستجوی پیشرفته


2.محدود کردن دامنه جستجو

با انتخاب گزینه «و» و «یا» دامنه جستجوی خود را مشخص‌ کنید.

جستجوی پیشرفته
3.صاحب محتوا

با کلیک بر روی «صاحب محتوا» می‌توانید انتخاب کنید جستجو در منابع کدام یک از اعضا انجام شود.
جستجوی پیشرفته

4.جنس منبع

با انتخاب گزینه‌های مربوط به جنس منبع می‌توانید نتیجه جستجو را دقیق‌تر و محدودتر کنید.

جستجوی پیشرفته
5.زبان

می‌توانید زبان محتوای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

جستجوی پیشرفته
6.شی دیجیتال

 گزینه‌‌ جستجو در منابع «دارای شیء» فقط در منابعی جستجو می‌کند که شی دیجیتال آن وجود داشته باشد. گزینه «رایگان» فقط در منابعی جستجو می‌کند که شی دیجیتال آن به صورت رایگان قابل مشاهده و یا دانلود باشد. گزینه «قابل سفارش» فقط در منابعی جستجو می‌کند که قابلیت سفارش برای دیجیتال سازی دارند. نحوه سفارش دیجیتال سازی به طور مجزا توضیح داده می‌شود.

جستجوی پیشرفته

7.ترتیب جستجو

شما می‎توانید با انتخاب هر کدام از این گزینه‎ها مشخص کنید که نتایج جستجو به چه ترتیبی نمایش داده شود.
جستجوی پیشرفته

8. تاریخ به روزرسانی

با مشخص کردن محدوده زمانی اطلاعات «تاریخ به روزرسانی» می‎توانید از جستجوی خود را محدودتر و دقیق‎تر کنید.
سفارش دیجیتال سازی

آیکون‌های صفحه اول

اگر بر روی هر کدام از این آیکون‌ها کلیک کنید صفحه مشخصات آن بخش باز می‌شود. با کلیک روی آیکون‌های «کتاب»، «مقاله»، «نسخه خطی»، «پایان نام» و «منابع انگلیسی» صفحه‌ای برای جستجو باز می‌شود که می‎توانید موضوعاتی با آن جنس منبع را جستجو کنید.

آیکون 

آیکون

چگونه محتوای مورد نیاز خود را مشاهده یا دانلود کنیم؟

1. بعد از کلیک کردن بر روی دکمه جستجو (یا زدن کلید Enter) در حالت عادی موارد مربوط به جستجوی شما به ترتیب حروف الفبا مرتب می‌شود.

راهنما
2. بر روی محتوای مورد نظر خود کلیک کنید. در این صفحه می‌توانید اطلاعات کتابشناختی محتوا را مشاهده کنید و اگر دارای شی دیجیتال رایگان بود آن را دانلود کنید.

راهنما

چگونه می‌توانیم یک شیء دیجیتال را بخریم؟

1. برای خرید باید قبلا در سایت عضو شده باشید (راهنمای عضویت در سایت در بالای همین صفحه توضیح داده شده است). شما فقط منابعی را می‌توانید بخرید که شیء دیجیتال آن وجود داشته باشد. یعنی وقتی نتایج جستجو را مشاهده می‌کنید، این علامتآیکونباید در جلوی محتوای مورد نظرتان وجود داشته باشد. می‌توانید روی عنوان محتوای مورد نظر کلیک کرده تا وارد صفحه شناسنامه شوید، سپس بر روی آیکون «دانلود» کلیک کنید.

آیکون


3. اگر شارژ حساب کاربری شما کافی نباش این پیغام خواهد آمد و شما باید با کلیک بر روی «شارژ اعتبار» مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.

راهنما

4. کمی منتظر بمانید تا وارد سایت بانک ملت ‌شوید. سپس اطلاعات کارت بانکی متصل به شتاب خود را وارد کنید و دکمه «پرداخت» را بزنید.

بانک ملت

5. حالا می‌توانید دوباره مانند مراحل قبل بر روی آیکون «دریافت» فراداه مورد نظر خود کلیک کنید و شی دیجتال آن را دانلود کنید.

چگونه سفارش دیجیتال سازی انجام دهیم ؟

1. این علامتسفارش دیجیتال سازی مشخص می‌کند که محتوای مورد نظر شما قابل سفارش است. این علامتسفارش دیجیتال سازیهم نشان می‌دهد محتوای مورد نظر داری فهرست است و شما می‌توانید با مشاهده فهرست، تعداد و شماره صفحه‌ای را که نیاز دارید، سفارش دهید. برای سفارش مدرک باید از قبل عضو درگاه کنسرسیوم شده باشید (راهنمای عضویت در ابتدای همین صفحه توضیح داده شده است)

2. بر روی محتوای مورد نظر خود کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات کتابشناختی شوید. برای مشاهده فهرست کتاب بر روی دکمه «دانلود» کلیک کنید. پس از مشاهده فهرست و انتخاب صفحات مورد نظر به صفحه اطلاعات کتابشناختی بازگردید و بر روی دکمه «سفارش دیجیتال سازی» کلیک کنید. سپس اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید و دکمه «ثبت» را بزنید.

سفارش دیجیتال سازی


3. اگر شارژ حساب کاربری شما کافی نباش این پیغام خواهد آمد و شما باید با کلیک بر روی «شارژ اعتبار» مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.

سفارش دیجیتال سازی

4. کمی منتظر بمانید تا وارد سایت بانک ملت ‌شوید. سپس اطلاعات کارت بانکی متصل به شتاب خود را وارد کنید و دکمه «پرداخت» را بزنید.
سفارش دیجیتال سازی
«از کتابدار بپرس» چیست؟

در این بخش هر کدام از اعضای موسس کنسرسیوم یک کارشناس مشخص کرده‌اند تا به سوالات تخصصی شما در زمینه نحوه دسترسی به اطلاعات، به صورت آن‌لاین پاسخ دهند. برای مشاهده جدول زمان حضور کارشناس هر سازمان ابتدا نشانگر موس را چند ثانیه بر روی «خدمات» نگه دارید، از منوی جدیدی که باز می‌شود، «از کتابدار بپرس» را انتخاب کنید.
ساعت پاسخگویی به سوالات: شنبه تا چهارشنبه 8 الی 16 – پنج شنبه 8 الی 12

یک کارشناس به صورت آن‌لاین به سوالات تخصصی کاربران در زمینه نحوه دسترسی به اطلاعات، به صورت آن‌لاین پاسخ می‌دهد.
ساعت پاسخگویی: شنبه تا چهارشنبه 8 الی 16 – پنج شنبه 8 الی12

در ساعت‌های دیگر، روز‌های جمعه و تعطيلات رسمی شما می‌توانيد سوالات خود را به صورت آف‌لاين مطرح كنيد.

برای پرسیدن سوالات خود به صورت آن‌لاین مراحل زیر را دنبال کنید.

1. در صفحه اصلی بر روی آیکون «از کتابدار بپرس» کلیک کنید. در صفحه‌ای که پایین صفحه باز می‌شود نام خود را وارد کنید و «ثبت» را بزنید.
از کتابدار بپرس
2. سپس شما می‌توانید در این صفحه سوالات خود را بپرسید و به صورت آن‌لاین پاسخ را دریافت کنید.

از کتابدار بپرس

3. اگر آیکون «از کتابدار بپرس» در صفحه اصلی خاکستری رنگ بود (شبیه شکل زیر) یعنی در آن ساعت مشاور حضور ندارد. در این صورت شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی «از کتابدار بپرس» سوالات خود را به صورت آف لاین مطرح کنید و آدرس به پاسخ ایمیل شما فرستاده می‌شود.

از کتابدار بپرس

نوشته شده توسط : - پوررمضانی

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.